Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Följ med på min resa

Av Johanna - 13 augusti 2013 10:44

Jag är ingen van skrivare eller bloggare och efter förfrågningar från kära vänner och familj så sitter jag nu här och funderar på hur det här ska gå till. Jag antar att jag kommer att göra uppdateringar om min geografiska plats här på jorden och försöka skriva om roliga (eller tråkiga) saker som händer på resans gång.


För er som inte vet så ska jag berätta lite om anledningen till den här bloggens uppkomst. Om ett par dagar flyttar jag till Engadine (30 km söder om Sydney) för att göra socionompraktik under fyra månader. Praktikplatsen kommer vara ett boende för ungdomar som levt i dysfunktionella familjer där jag kommer ta del av ungdomarnas vardag och arbeta för en återförening mellan ungdomen och dennes familj.


Sen gäller det förstås att utnyttja situationen lite också så därför blir det första stoppet på resan Dubai (och det om två dagar!!), följt av fyra dagar i Singapore innan det är dags att infinna sig i Sydney den 22/8. Praktiken kommer dra igång den 26/8 och där kommer jag ha min vardag fram till den 13/12 när praktiken slutar. Dessutom är ju Nya Zeeland farligt lockande nu när jag vet att jag kommer vara så nära. Eftersom jag har kvar lite vänner där sen backpackerresan 2008 så kommer det antagligen att bli en långweekend till Auckland någon gång i oktober eller november också!


Min kära mamma fyllde 50 år i år så hon måste såklart firas med en resa. Och på så vis kommer det sig att hela min familj, min moster med sin man och ena kusinen möter mig i Hongkong den 22/12 för att senare dra vidare och fira jul och nyår i Filippinerna. Vilket fantastiskt avslut det kommer bli på mitt lilla äventyr!


Det här en resa som jag ser fram emot fantastiskt mycket men just nu hålls jag tillbaka av alla sorgliga hejdå som måste avklaras. Tungt nu men om fem månader ses vi igen och då har vi massor att prata om! :)


Puss och kram

 
 
Ingen bild

Sigrid

13 augusti 2013 11:37

Wow, vilken bra idé med reseblogg Johanna! Ska bli så spännande att "följa med" på din resa! :)

Johanna

13 augusti 2013 19:12

Så roligt att veta att det finns åtminstone en "följare" där ute Sigrid ;)

 
Ingen bild

Linda Gerthsson

13 augusti 2013 20:09

Jag lovar att följa bloggen slaviskt!

Johanna

14 augusti 2013 08:48

Haha härligt Linda, du får lägga till denna i din "blogglista" ;)

 
Ingen bild

Amanda

19 augusti 2013 10:43

Grymt Johanna! Låter ju helt underbart! önskar dig lycka till där borta! vi ses snart igen!

Johanna

19 augusti 2013 13:42

Tack vännen! Och jag önskar detsamma till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 28 oktober 2013 13:00

Nu var det längesen jag var inne här och skrev och jag fick gå tillbaka till mitt förra inlägg för att komma ihåg vart jag slutade. Veckan innan mamma kom och hälsade vi på var jag, tillsammans med min organisations och en annan skolas personal, på p...

Av Johanna - 7 oktober 2013 14:39

Nu är jag hemma i Engadine igen efter över två veckor på resande fot. Äventyret började med att jag och Valentina satte av mot Carins kl 03.15 en lördag för ca två veckor sen. Tre timmars flygresa senare var vi på plats i en betydligt varmare del av ...

Av Johanna - 20 september 2013 14:43

Inledningsvis vill jag säga att om någon någonsin föreslår till er att det är en jättebra idé att waxa bikinilinjen och benen innan en solsemester, lyssna inte! Mina kära kollegor tyckte att det var ett måste men jag, som ändå anser att jag har en ga...

Av Johanna - 7 september 2013 13:38

Ni som känner mig väl vet att jag hade lite av ett mentalt breakdown ett tag innan jag åkte hit. För er som inte vet så kan jag berätta att det bottnade i att jag hade en skräck (kanske lite resfeber?) för att jag skulle komma till en punkt där jag s...

Av Johanna - 1 september 2013 13:30

Wooosh och över vecka i Sydney är redan förbi, hur gick det här till? För bara ett par dagar sen fanns det en viss frustration i luften hos mig, Valentina, Sara och Lina: Är det här allt vi kommer få göra på praktiken, vara extralärare till stökiga u...

Presentation


Johanna heter jag och den närmsta tiden kommer jag att göra socionompraktik i Engadine (utanför Sydney). Den här bloggen är till för er där hemma som vill följa med på delar av min resa.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards